Медуза “видалила всі публікації білоруського журналіста, який роками цитував вигаданих експертів

Російське видання “Медуза” видалило всі публікації з сайту “Антона Платова”, які писала білоруський журналіст Денис Лавнікевіч, навколо якого нашумів величезний скандал з приводу його заміток з вигаданої інформацією.

– Ми вважаємо всю журналістську роботу Дениса Лавнікевіча скомпрометованої. При цьому у нас немає можливості перевірити факти з його статей, написаних роки тому. Ми приносимо вибачення читачам, яких могли ввести в оману матеріали Лавнікевіча, опубліковані на “Медузи”, – пише видання.

Як зазначено в повідомленні, на сайті “Медуза” всього було опубліковано 5 матеріалів “Антона Платова”, серед яких – переказ інтерв’ю, яке “Платов” нібито взяв у білоруського добровольця в Донбасі.

– Репортажі “Антона Платова” з Білорусі, до нашого превеликий жаль, колись публікувалися і на “Медузи”. Один з п’яти матеріалів “Платова” вийшов в листопаді 2014 року: це переказ інтерв’ю, яке “Платов” нібито взяв у білоруського добровольця в Донбасі (ім’я добровольця в вихідному матеріалі, опублікованому в “Руській планеті”, не називається). Чотири інших – оригінальні тексти, написані “Платова” спеціально для “Медузи” в 2015 році, – зазначено в заяві сайту.

Також видання зазначає, що Лавнікевіч не просто вигадував експертів і навіть цілі експертні центри – він також складав статті під їхніми іменами, в яких в якості експерта брав коментарі у себе, тобто Дениса Лавнікевіча.

ПРО ЩО МОВА

16 жовтня анонімний телеграм-канал “Білоруський порядок” звинуватив білоруського журналіста Дениса Лавнікевіча в масштабному обмані. Йшлося про його публікації в “Відкриті медіа” під псевдонімом “Віктор Демидов” про те, що Олександр Лукашенко пообіцяв Світлані Тіхановском випустити політв’язнів в обмін на припинення акцій протесту. За інформацією каналу, ця стаття виявилася неправдивою, але з’ясувався цей факт після того, як на неї послалися ряд російський, українських і білоруських ЗМІ. Пізніше редакція “Відкриті медіа” провела службове розслідування і підтвердила, що під псевдонімом “Віктора Демидова” писав статті Лавнікевіч.

Сам Лавнікевіч пояснив журналістам, що його експерти – реальні, просто “Антон Платов” дає коментарі під псевдонімом, оскільки це “хто розуміється людина, яка працює в держструктурах”, а Світлана Гречуліна дозволила Лавнікевічу користуватися своїм ім’ям.

ДОВІДКА

Журналіст Лавнікевіч давно відомий в білоруських медіа. Він пише з 1990-х років на найрізноманітніші теми – від комп’ютерної безпеки до економіки. Приблизно з 2018-го Лавнікевіч живе в Києві. Під кількома іменами він з’являвся в самих різних виданнях: від RT ( “Вадим Долинин”) і “Росбалта” ( “Михайло Петровський”) до New Times і Republic. Всі ці статті об’єднує один і той же набір експертів – “Гречуліна” і “Платов”.